Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu "STRECHAZONE   E-shop" (ďalej len "Obchodné podmienky")

Všeobecné ustanovenia

1. Úvodné ustanovenia

Tieto Obchodné podmienky sa vzťahujú na nákup tovaru prostredníctvom internetového obchodu www.strechazone.sk  a upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi Predávajúcim a Zákazníkom v rámci nákupu tovaru prostredníctvom STRECHAZONE s.r.o

Zákazníkom je návštevník internetových stránok na adrese www.strechazone.sk, ktorý prostredníctvom STRECHAZONE,s.r.o E-shop vykonal riadnu objednávku. Zákazníkom je spotrebiteľ alebo podnikateľ.

Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnanie alebo povolania.

Podnikateľom sa rozumie ten, kto sústavne vykonáva činnosť, vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť za účelom dosiahnutia zisku.

Odberom tovaru Zákazníkom priamo u vybraného autorizovaného partnera STRECHAZONE, s.r.o, ktorý zároveň participuje na www.strechazone.sk (ďalej "Dealer"), je predávajúcim tovaru tento, zákazníkom zvolený, Dealer.

Tieto Obchodné podmienky sú uverejnené na adrese lindadecor.sk a je tak umožnená ich archivácia a reprodukcia Zákazníkom. Pre vzťah medzi Zákazníkom a Predávajúcim sú tieto Obchodné podmienky platné v znení, v akom boli uverejnené v okamihu odoslania objednávky Zákazníkom.

Práva a povinnosti predávajúceho a zákazníka sa riadia právom Slovenskej republiky s výnimkou kolíznych noriem. Použitie Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru sa vylučuje.

Kúpnu zmluvu prostredníctvom e-shopu možno uzavrieť v jazyku slovenskom. Ponuka v STRECHAZONE s.r.o E-shop platí do vypredania zásob.

2. Objednávka

Ponuka tovaru Predávajúcemu sa uskutočňuje prostredníctvom internetu na adrese www.strechazone.sk. Tu je Zákazníkovi k dispozícii prostredie, ktoré umožňuje najmä prehliadanie aktuálne ponúkaných tovarov v katalógu, vyhľadávanie požadovaných položiek a objednávanie vybraného tovaru. Pred podaním objednávky je Zákazníkovi umožnené skontrolovať a meniť vstupné údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávka je odosielaná Zákazníkom Predávajúcemu priamo z prostredia STRECHAZONE s.r.o E-shop elektronickou cestou. Takto zaslaná objednávka je platným a záväzným návrhom kúpnej zmluvy, pokiaľ obsahuje všetky náležitostí vyžadované objednávkovým formulárom. Akceptácia objednávky predávajúcim je akceptovaním návrhu kupujúceho na uzatvorenie kúpnej zmluvy.

Odoslaním objednávky Zákazník potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito Obchodnými podmienkami, a že s nimi súhlasí.

Predávajúci má právo odmietnuť objednávku, pokiaľ Zákazník v minulosti neodobral či riadne nezaplatil záväzne objednané tovary. Predávajúci má právo odmietnuť objednávku, pokiaľ objednaný tovar nemôže dodať. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy, pokiaľ Zákazník nesplní svoj záväzok odobrať tovar alebo zaplatiť kúpnu cenu tovaru. Odstúpením od zmluvy zo strany predávajúceho z dôvodov porušenia zmluvných podmienok kupujúcim, nie je dotknuté právo predávajúceho na náhradu vzniknutej škody.

Kúpna zmluva je uzavretá potvrdením objednávky Zákazníka Predávajúcemu a akceptáciou návrhu kúpnej zmluvy predávajúcim v elektronickej podobe. Doručením akceptácie v e-mailovej podobe, predávajúci splní svoju povinnosť doručenia kúpnej zmluvy kupujúcemu spolu s VOP, s ktorými obsahom vyjadril kupujúci súhlas už pri vykonaní objednávky. Zákazník je podľa kúpnej zmluvy povinný predovšetkým odobrať objednaný tovar a zaplatiť kúpnu cenu tovaru. Predávajúci je podľa kúpnej zmluvy povinný najmä dodať objednaný tovar.

Predávajúci nevykonáva rezerváciu tovaru. Ak dôjde v čase od uzavretia kúpnej zmluvy na tovar do okamihu pripísania kúpnej ceny za tovar k jeho vypredaniu, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy na tovar.

Kúpna zmluva nie je po svojom uzavretí Predávajúcim archivovaná a nie je prístupná.

Predávajúci jasným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom pred odoslaním objednávky oboznámil kupujúceho o predzmluvných informáciach, týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných a prepravných podmienok, čo kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje.

3. Kúpna cena, dodacie a platobné podmienky

Kúpna cena

Kúpnou cenou sa rozumie cena uvedená u objednávaného tovaru v katalógu v okamihu odoslania objednávky Zákazníkom. Všetky ceny v katalógu sú udávané v eurách ( €), vždy vrátane DPH.

Pokiaľ nie je uvedené inak, vzťahujú sa uvedené ceny na vybraný druh tovaru podľa popisu. Predávajúci sa zaväzuje dodať len tovar v neporušenom stave a v súlade so špecifikáciami či vlastnosťami obvyklými pre daný druh tovaru, požiadavkami kupujúceho, ak ide o tovar na zákazku, vyhovujúci daným normám, predpisom a nariadeniam platným na území Slovenskej republiky. Predávajúci je povinný plniť svoje záväzky riadne, včas a s náležitou starostlivosťou, je taktiež povinný chrániť v rámci svojich možností primeraným spôsobom práva a oprávnené záujmy Zákazníka.

Práva a povinnosti predávajúceho

Predávajúci je povinný:

a) dodať na základe objednávky potvrdenej akceptáciou kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,

b) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy Slovenskej republiky,

c) bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad prostredníctvom emailu,

d) odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie (návody v slovenskom jazyku, záručný list, daňový doklad).

e) prepravné služby je predávajúci povinný zabezpečiť len v prípade vopred danej objednávky zo strany kupujúceho

Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.

Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný predávajúci dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej týmito všeobecnými obchodnými podmienkami alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je predávajúci povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V tomto prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy alebo stornovania objednávky môže kupujúci doručiť prostredníctvom e-mailu predávajúcemu. V prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, vráti predávajúci už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej zmluvy resp. stornovania objednávky kupujúcemu. V prípade, ak kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané predávajúcim ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, a to doručením e-mailu kupujúcemu.

Práva a povinnosti kupujúceho

Kupujúci bol predávajúcim oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť kúpnu cenu.

Kupujúci je povinný:

a) prevziať objednaný a dodaný tovar riadne a včas,

b) zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,

c) v prípade vopred objednanej prepravy, potvrdiť prepravcovi prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.

Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v súlade s jeho požiadavkami

Dodacie podmienky

Predávajúci pripraví tovar Zákazníkovi na odber spravidla do 3 pracovných dní od potvrdenia objednávky, pokiaľ je tovar skladom s výnimkou objednávky realizovanej na mieru podľa požiadaviek kupujúceho, kde lehota dodania bude individuálne dojednaná. Miestom doručenia a dodania tovaru je adresa ktorú zvolí Zákazník pri objednávke. Cena dodania, podľa zvoleného spôsobu dodania, sa priráta ku kúpnej cene tovaru.

Tieto informácie sa však môžu meniť a predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť ponúkaného tovaru a služieb vo všetkých alebo niektorých odberných miestach alebo určitými spôsobmi dopravy. V prípade, že predmetný tovar nie je v čase objednávky skladom, resp. v prípade objednávky na mieru predávajúci vopred na túto skutočnosť upozorní zákazníka aj s predpokladaným termínom dodania.....

Doručením tovaru kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na miesto, jeho prevzatie kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim a podpísanie protokolu o doručení a odovzdaní tovaru kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim.

V prípade osobného prevzatia objednaného tovaru na odbernom mieste alebo u predávajúceho, kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti predávajúceho. V prípade zistenia existencie vady tovaru je zástupca predávajúceho povinný umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle reklamačného poriadku uplatniť reklamáciu vád tovaru.

Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim najneskôr v lehote uvedenej v týchto všeobecných obchodných podmienkach odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu alebo časť kúpnej ceny v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy.

Kupujúci nie je oprávnený od zmluvy bezdôvodne odstúpiť v lehote 14 dní v prípade, ak sa jedná o tovar na zákazku a realizovaného na mieru kupujúceho, tu sa viažu podmienky len v rámci reklamácie tovaru

Kupujúci si pri zostavovaní objednávky v e-shope zvolí spôsob doručenia a prevzatia tovaru. K dispozícii sú nasledovné spôsoby doručenia zásielky:

a) osobný odber

b) prepravca/kuriér – predávajúci doručí zásielku kupujúcemu prostredníctvom prepravcu/kuriéra na zvolené miesto dodania. Tovar je kuriérom doručovaný iba počas pracovných dní.

Kupujúci berie na vedomie a súhlasí s poskytnutím osobných údajov v rozsahu meno a priezvisko, korešpondenčná adresa na území Slovenskej republiky, telefónne číslo, e-mailová adresa doručovateľskej spoločnosti zabezpečujúcej pre predávajúceho prepravu a dodanie zásielky kupujúcemu, a to v rozsahu nutnom na doručenie či jednoduchšie doručenie zásielky.

Platobné podmienky

Platba kúpnej ceny tovaru a ceny dodania sa vykonáva buď vopred, platbou kartou alebo na dobierku pri prevzatí tovaru Zákazníkom., bližšia špecifikácia podľa objednávky

4. Prevzatie tovaru

Zákazník je povinný tovar od Predávajúceho riadne prevziať a skontrolovať. Podpisom dodacieho listu/faktúry bez výhrad Zákazník potvrdzuje, že tovar prevzal bez zjavných vád a na neskoršiu reklamáciu zjavných vád nebude braný ohľad. Pokiaľ si neprevezme zákazník tovar od prepravcu alebo ho odmietne prevziať od kuriéra, je Predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy na tovar odstúpiť a uplatniť si nárok na náhradu škody.

Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Zákazníka úplným zaplatením kúpnej ceny a prevzatím tovaru.

5. Ochrana osobných údajov

Osobné údaje Zákazníka, ktoré sú súčasťou objednávky, sú považované za dôverné informácie a sú chránené proti zneužitiu. Osobné údaje budú spracúvané spoločnosťou STRECHAZONE s.r.o., ako prevádzkovateľom osobných údajov, Predávajúcim alebo subjektmi zmluvne poverenými prevádzkovateľom k spracúvaniu osobných údajov za účelom uskutočnenia plnenia zmluvy so Zákazníkom a za účelom ponúkania produktov a služieb značky STRECHAZONE s.r.o., zisťovania spokojnosti zákazníkov a pre potreby prieskumu trhu podľa zákona č. 122/2013 Z.z., a to až do doby jeho písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracúvaním. Poskytnutie osobných údajov je zo strany Zákazníka dobrovoľné.

Zákazník, ako dotknutá osoba v súlade s čl. 7 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady EÚ č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (všeobecné nariadenie o ochrane údajov, ďalej len "GDPR") a § 14 zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov týmto udeľuje súhlas predávajúcemu so spracúvaním svojich osobných údajov v rozsahu osobných údajov uvedených v objednávke (titul, meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu, dátum narodenia, rodné číslo, tel. kontakt, e-mail) na plnenie účelu a podmienok zrealizovanie objednávky. Osobné údaje budú spracovávané spoločnosťou STRECHAZONE s.r.o., ako prevádzkovateľom osobných údajov, predávajúcim alebo subjektami zmluvne poverenými prevádzkovateľom k spracovaniu osobných údajov za účelom uskutočnenia plnenia zmluvy so zákazníkom. Dané osobné údaje budú uchované u predávajúceho do doby jeho písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovávaním zo strany zákazníka. Po uplynutí tejto doby budú bezodkladne zlikvidované. Predávajúci, ako spracovateľ osobných údajov informuje dotknutú osobu o tom, že jeho osobné údaje nebudú poskytnuté tretím osobám bez jeho predchádzajúceho súhlasu. Predávajúci nezamýšľa prenos osobných údajov do tretej krajiny ani medzinárodnej organizácii. Poskytnutie osobných údajov, ako aj udelenie Vášho súhlasu s ich spracúvaním je dobrovoľné. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať zaslaním písomného odvolania súhlasu na adresu predávajúceho. Odvolanie súhlasu je účinné dňom jeho doručenia. Udelením súhlasu nie sú dotknuté Vaše práva dotknutej osoby. Na základe písomnej žiadosti alebo osobne u predávajúceho máte právo: žiadať o prístup k svojim osobným údajom a o opravu, vymazanie alebo obmedzenie spracúvania svojich osobných údajov; namietať spracúvanie svojich osobných údajov; na prenosnosť osobných údajov; podať návrh na začatie konania na Úrade na ochranu osobných údajov SR. Dotknutá osoba vyhlasuje, že poskytnuté osobné údaje sú pravdivé, aktuálne a boli poskytnuté slobodne.

6. Odstúpenie od zmluvy, práva z vadného plnenia

Odstúpenie od zmluvy zákazníkom, ktorý je spotrebiteľ

Zákazník – spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodov najneskôr do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru s výnimkou objednávky tovaru na mieru zákazníka, kedy nemožno od zmluvy bezdôvodne odstúpiť, Aby bola dodržaná lehota pre odstúpenie od zmluvy, postačuje odoslať odstúpenie od zmluvy pred uplynutím príslušnej lehoty. O záujme odstúpiť od zmluvy je Zákazník – spotrebiteľ povinný informovať Predávajúceho. Tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy došlo k odstúpeniu od zmluvy, je Zákazník – spotrebiteľ povinný na vlastné náklady zaslať späť alebo ho odovzdať v mieste pôvodného odberu tovaru. Zákazník – spotrebiteľ je povinný vrátiť Predávajúcemu späť nepoškodený tovar, bez známok užívania alebo opotrebenia, pokiaľ možno v pôvodnom obale. Vrátenie tovaru, ktorý bude zaslaný na dobierku, nebude predávajúcim prevzatý. Platbu predávajúci vráti až po obdržaní vráteného tovaru alebo keď preukáže Zákazník – spotrebiteľ, že odoslal tovar späť. Vrátené budú všetky platby, ktoré predávajúci od Zákazníka – spotrebiteľa obdržal, bez  nákladov na dodanie (okrem dodatočných nákladov vzniknutých v dôsledku Zákazníkom – spotrebiteľom zvoleného spôsobu dodania, ktorý je iný ako najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim). Pre vrátenie platieb bude použitý rovnaký platobný prostriedok, ktorý Zákazník – spotrebiteľ použil pri vykonaní prvotnej transakcie, pokiaľ výslovne neurčil inak.

Reklamácia bude vybavená čo najrýchlejšie, najneskôr však do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie zákazníkom - spotrebiteľom, pokiaľ sa predávajúci so zákazníkom - spotrebiteľom nedohodne inak.

Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Potom tovar bezodkladne a v každom prípade nie neskôr ako 14 dní odo dňa, kedy nám oznámite, že odstupujete od tejto zmluvy, zašlite späť na adresu predávajúceho. Lehota sa považuje za dodržanú, pokiaľ bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale (nie je to však Vaša povinnosť).

Odporúča sa tovar poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto všeobecných obchodných podmienok pred tým, ako mu je doručený nepoškodený a kompletný tovar.

Odstúpenie od zmluvy zákazníkom, ktorý je podnikateľ

Zákazník – podnikateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy v súlade s platnými všeobecne záväznými právnymi predpismi.

Na tovar nie sú poskytované žiadne popredajné služby.

Tovar, u ktorého Zákazník reklamuje vady, doručuje Zákazník Predávajúcemu v mieste predaja tovaru. Zákazník pritom čo najvýstižnejšie popíše vady, ich prejavy a doloží faktúru ( doklad ) ku kúpe tovaru.

Práva z vadného plnenia

Zákazník je povinný bezprostredne po dodaní tovaru prehliadnuť a bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o prípadných zistených vadách. Pokiaľ zákazník zistí akýkoľvek rozdiel alebo rozpor medzi údajmi uvedenými na faktúre a skutočne dodaným tovarom (napríklad v druhu alebo množstve) alebo pokiaľ s dodávkou neobdrží správne vyplnenú faktúru, je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v okamihu odberu, informovať Predávajúceho.

Tovar, u ktorého zákazník reklamuje iné vady, doručuje zákazník Predávajúcemu. Zákazník pritom čo najvýstižnejšie popíše vady, ich prejav a preukáže, že tovar kúpil prostredníctvom STRECHAZONE s.r.o.

Postup pri reklamácii

1. Zákazník reklamuje tovar u Predávajúceho.

2. Zákazník k reklamácii uvedie dôvod reklamácie a priloží nákupný doklad (faktúra).

7. Informačná povinnosť o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov

Subjektom alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov (ARS) medzi zákazníkom, ktorý je spotrebiteľom a predávajúcim, je Slovenská obchodná inšpekcia.

Podmienky riešenia sporu prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov u SOI ( pri ich nesplnení môže SOI návrh odmietnuť) :

a) spotrebiteľ musí podať návrh do jedného roka odo dňa doručenia zamietavej odpovede predávajúceho na žiadosť spotrebiteľa o nápravu alebo márneho uplynutia 30 dňovej lehoty odo dňa, kedy spotrebiteľ odoslal predávajúcemu žiadosť o nápravu, na ktorú predávajúci neodpovedal;

b) spotrebiteľ musí využiť všetky zákonom dané možnosti pred tým, ako sa obráti na príslušný orgán alternatívneho riešenia sporu, napr. uplatní si svoje právo v reklamačnom konaní, resp. sa preukázateľne nepokúsil vyriešiť spor komunikáciou s predávajúcim;

c) vyčísliteľná hodnota sporu musí presahovať sumu 100,- €;

d) subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť ak sa vecou, ktorej sa návrh týka, už predtým zaoberal a spotrebiteľ bol informovaný o vybavení jeho podania, pričom návrh neobsahuje žiadne nové skutočnosti a alternatívne riešenie sporu by vzhľadom na všetky okolnosti bolo zjavne neúčelné;

e) subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť ak vzhľadom na všetky okolnosti je zrejmé, že alternatívne riešenie sporov by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia;

f) alternatívne riešenie sporov je bezodplatné.

Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 14.02.2025.